Zde je vidět vnitřní poškození těla rozvaděče způsobené pístem akumulátoru.
Vzhledem k tomu, že délka originálního pístu je krátká a pružiny relativně silné dochází k takto závažnému opotřebení.
Díky tomu se zvyšuje obtékání (únik tlaku) pístu akumulátoru, které má přímo úměrný vliv na plnění jednotlivých spojek. Sníží se efektivita řazení a reakce převodovky na plynový pedál (zpožděná reakce, skluz při přeřazení) což má za následek postupné napalování brzdových pásů a spojek převodovky. Samozřejmě se snižuje celková životnost automatické převodovky.
Po zjištění rozsahu poškození je nutné pečlivě zvážit způsob opravy.
Při malém opotřebení použijeme pouze speciálně navržený píst akumulátoru s O-kroužkem viz. náš e-shop http://www.opravaprevodovky.cz/1498-akumulator-pist-kit
V případě většího opotřebení ( nadměrné vydření tělesa rozvaděče) je nutné použít sadu akumulátor kitu s vložkou, který je k dostání také na našem e-shopu
http://www.opravaprevodovky.cz/1505-akumulator-kit
Instalace vložky vytvoří nový povrch otvoru v takto opotřebovaném těle rozvaděče. Píst akumulátoru obshuje O-kroužek pro lepší utěsnění a kruhové drážky, které jej fixují proti nechtěnému opotřebení. Tím dochází k původní funkci, těsnosti a plynulé odezvy pístu akumulátoru.